onsdag 30 maj 2012

LO 6x12 med inkido sunshine pink garden

Hejsan!

Tänk vilket underbart väder vi haft här i Göteborgstrakten. Om man ska tro väderprognoserna så har väl hela Sverige haft hyfsat väder? Men nu är det slut på det i några dagar. Det ska regna och ruska, lagom till studenten. Ett snabbt och väldigt enkelt kort till det kommer senare...
Nu ska jag visa en LO som är till min dotters omgjorda bäbisalbum. Jag gjorde ett ca 1998, men visste inte att det var scrapbooking, och materialet var enfärgat papper, pärlor och tuschpennor, i stort sett...
Det nya albumet är gjort i storleken 6x12, så den storleken har jag även på LO:n.


(eftersom kamerabatteriet är urladdat, fick det bli bild med mobilen, därav rutorna på bilderna)
Jag har använt mej av nederdelen på ett papper från Inkidos serie Sunshine. Pappret heter Pink Garden.



Som dekorationer har jag en vit spets, en ticket från Ranger Tim Holtz set Journaling Tickets, en liten galge från Kort och Godt, spetsblommor från Prima och ett nyckelhål; där man med fördel kan använda stansmallen från Sizzix, Tim Holtz, som heter Hardware Findings.


Jag har gjort lite journaling i ena kanten, genom att ta ett vitt papper och klippa en liten "tab", där jag skrivit datum. Journalingen är handskriven, för att få lite mer personlighet i LO:n, att det är jag som gör albumet till min dotter.

Ha det bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.