fredag 25 maj 2012

GAMMALT OCH SLITET-LAYOUT

Ambitionen var att få den här layouten att se gammal och sliten ut. Med ett annat ord skulle man kunna säga vintage. Färgfotot kanske förstör helhetsintrycket, men det må så vara :-).


Anna och jag har för vana att kolla in Carl-Einar Häckners varieté varje år. Här är ett foto från förra året. Tror jag i alla fall :-).

Jag har stämplat med en hel del bakgrundsstämplar för att skapa ett djup i layouten.
rutor
trästruktur
kugghjul
tegelstensvägg
klock-bård


Här har jag stansat ut en rosettblomma med Tim Holtz paper rosette die. Jag har också satt på en kugghjulsdekoration i mitten.
Ordet liseberg har jag skrivit med hjälp av bokstavsstickers och årtalet 2011 har jag stämplat med bokstavsstämplar från Technique Tuesday.


Wellpappen i hörnena tyckte jag kunde vara kul att avända för att öka på strukturen.
En bit snöre därpå gör det hela ännu fräckare, tycker jag :-).
Därtill är en avriven remsa tissue tape det ultimata sättet att dekorera på, dels för att det är vansinnigt snyggt, och dels för att det är lite transparant, så att man kan se vad som finns bakom.

Biljettstämpeln som säger "The friends we meet on the path of life make the trip worth it". Den och många liknande kommer från Whimsy Stamps.


Här har jag anvät mig av en liten, liten tag och en bit urrivet papper ur ett block. Jag köpte några sådana böcker när jag ändå var i farten.
Den fina metallklockan vet jag inte varifrån den kommer, då den var en gåva från kreativa Marie på Uddevallas scrap event, tidigare i år.


Här har jag en annan slags metalldekoration. Kanske kommer den från 7gypsies... ???

Biljettstämpeln säger: Each memory we keep with care means future happiness that we can someday share".


Här ser du de gröna stolarna som är ett säkert tecken från Lisebergs stora scen.
Även den runda stämplen om happiness kommer från Whimsy stamps.


Och här är allt i en enda bild :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.