onsdag 25 januari 2012

MUFFINS m REA-papper

Hejsan alla!

Tänk att det äntligen har kommit snö hit till Göteborgstrakten, som det iallafall sägs, ska ligga kvar i veckan! Fantastiskt!

Idag ska jag visa ett muffinskort som jag gjorde för ett tag sedan, till arbetskamrat som gillar att baka.

Jag har använt mej av olika MME papper från REA-kategorin. Gå in och fynda massor av fina papper, dekorationer och annat roligt!

Här är min muffins:



För att få det att se ut som en muffinsform använde jag min scoreboard från Martha Stewart för att skåra pappret och sedan vecka den. Man kan också ta Tim Holtz olika sizzixdies; mini paper rosette eller paper rosette, beroende på vilken storlek man vill ha på kortet. Jag kan tänka mej att använda idén till barnkalas också. Inbjudningskort, placeringskort och varför inte på godispåsarna för att hålla reda på vems som är vems. Har man få barn på kalaset kan dom själva få pyssla ihop sin namnlapp till påsen, tex.



På kortet har jag satt en namnbanderoll som är gjort av vitt spillpapper och bokstavsstämplarna från Artemio. Även årsbanderollen är gjord på samma sätt. På kortet finns också ett vitt band och blå rosor. Bland rosorna har jag satt dekorbär i blå färg från Kort och Gotd också. Spiralerna har jag gjort genom att snurra skjälken på blommorna runt en tunn virknål.



Så här ser kortet ut inuti. Här får alla arbetskamrater plats att skriva sina namn.

Eftersom förselsedags-arbetskamraten inte gillar så mycket snirkligt och "mycket", så valde jag att göra en enklare stil.

Ha det skönt i snön! (Om den ligger kvar, såklart!)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.