måndag 30 januari 2012

BOKMÄRKE MED LÄSÄLVA

Jag vet inte riktigt vad det är, men jag har en förkärlek till fenomenet resor, böcker, bokmärken och tags. Och då är det ju riktigt roligt att kunna kombinera flera av dessa ämnen i ett och samma projekt :-).

Den här wellpapptagen är så himla läcker i sig, så den behöver egentligen inte kläs upp så mycket mer!!! Jag har dock strukit på lite vit krackeleringsfärg (picket fence) och låtit det självtorka. Därefter har jag dragit med en distressdyna på de förhöjda partierna i wellen.



Jag tycker om Vildas bokläsande motivstämplar. Den här läsälvan (v513) är inget undantag.



Den lilla textrutan om läsandet som lyder: Reading is to the mind what exercise is to the body (hjärnan behöver läsning lika mycket som kroppen behöver motion) hittade jag i ett hemligt kit från Vilda Stamps. Det är det fina med att våga beställa något hemligt... Däri kan det finnas fina skatter som man får användning för längre fram :-).



Jag lät det uppmålade motivets färger - grön, brun och grå guida mig i valet av färger till tagen. En liten bit zigzagband uppe i höger hörn är en trevlig detalj. Likaså ugglan som sitter där (klok som en uggla).



Det bruna kugghjulet har jag stansat fram med Tim Holtz stansmall Gadget gears. Jag har sedan torrembossat det med något rutigt i min big shot stansmaskin från Sizzix.

En bit spets längst ned på tagen får avsluta det hela med vita inslag :-).

1 kommentar:

Tack så mycket för din kommentar.