onsdag 11 januari 2012

DISTRESS-STAIN KORT

Hejsan!

Här utanför Göteborg ligger just nu snön vit... Kanske är den borta i morgon när du läser här... Barnen är ute och passar på att leka i snön.
Då passar jag på att visa ett färgglatt kort jag gjort.



Jag har tagit en bit av ett vanligt ritpapper man köper i affären. Jag gillar att arbeta med dom, då jag ska använda mej av Distress-ink eller, som här, Distress Stain. Ritpappret suger upp färgen på ett sätt som jag gillar. Här har jag använt färgerna Peeled Paint (grön) och Broken China (blå). Jag har bara dragit flaksan på pappret, lite omlott i skarvarna. Den rivna kanten ger en lite mörkare färg, effektfullt. Jag klippte till pappret lagom stort för att passa på kortet, ett vitt cardstock och en grön wellpapp.
Jag har dekorerat kortet enkelt med swirlar i beige-brunt och gjort lite prickar med en vit penna.



Den här rosbården kan man färga in med Ink eller Stain, eller dyna faktiskt. Men jag har valt att ta upp det vita i cardstocken.

Lycka till med dina alster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.