tisdag 18 oktober 2011

Mixed media

I helgen var jag på scrapträff/kurs i Steninge och fick bland annat lära mig vad mixed media är för något. jag hade hört talas om det innan men hade aldrig testat och kunde aldrig tänka mig att det skulle var så roligt som det var!


Vi använde oss av massor med gesso, mist och distresser. Vi lekte oss fram och skapade fantastiska effekter. På min layout har jag också använt gamla boksidor. Mixed media är en teknik där man skapar sitt eget papper och inte använder mönstrade papper alls.  Testa gärna om du inte gjort det!
Här ser ni blommor som jag skapat av retrostansen och lite bling.
Hoppas ni får mycket pyssel gjort nu när det känns lite mer okej att sitta inne när regnet smattrar på rutorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.