fredag 21 oktober 2011

FALSK METALLTEKNIK-PÄRM

Nu börjar det närma sig finalen på halloweentävlingen..., men än har du ngn dag på dig...

Följ länken här för att få reda på mer...

...


Nu till dagens inlägg...


Jag har ju sagt det förr. Att jag älskar den s k falska metalltekniken...

Här är en kämpestor pärm jag gjort - från scratch...



Jag har använt mig av kraftig kartong, fogat ihop det med silvertejp och sedan dekorerat med diverse metalldekorationer och aluminiumtejp. Det är ju som så, att alu-tejpen inte tål att vikas för många gånger...

Allt från gamla mynt till gem i olika former är tillåtet... 


Även utstansade former - som t ex den här dekorationerna (stjärnor, blommor och en utstansad etikett-form (som finns på timpans stora tagstansmall... (tag and bookplates)))...


Och den här resväskan (vintage valise) och kedjan...



Givetvis går det bra med vävtejp - d v s underlagstejp för målning och vägg-tapetsering...

Och Timpans swirl-former... (elegant flourishes)


Och se så fint kugghjulet framträder... (gadget gears)


Jag har också klätt insidan med aluminiumtejp och diverse dekorationer... Jag har också satt dit två stycken ringpärms-fästen (ring binder) från Timpan. Japp. Två stycken! Då kanske du kan uppskatta hur stor pärmen är :-)!!!
Ett tips.... Bradsen som följer med i paketet är inte till mycket nytta, om du tänkt att använda pärmen på riktigt... Näe, sätt hellre i några skruvar med muttrar... så håller det garanterat!!!



Här är baksidan...




För att inte akrylfärgen skall lossna, har jag spraylackat alltihop... Jag har använt mig av någon slags glitter-spraylack...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.