torsdag 27 oktober 2011

JULTAG PÅ JUTE......

Hej allihopa!
Det är inte så att det råder full Julpyssel aktivitet här hemma, men då och då blir det ett kort eller som nu en tag att kunna skicka per post för att visa att man tänker lite extra på någon. Det kommer bli bråda dagar att hinna med att göra alla (52) julkorten innan mitten av December......den ekvationen kan bli trixig att få i hop!!

Jag är i alla fall en liten bit på väg med denna jute-tag i rosa toner. Använde en vacker ängla-bild av ett ark från Reprint med massa olika tags att klippa ut....praktiskt och snabbt när man har en smula bråttom!!
Blommorna kommer från You Do och Kort og Godt och bladen är Primas, den här gången har jag inte använt min favorit gesso att stämpla bakgrunden på tagen med, vilket jag annars gillar göra om jag jobbar med jute. Det blir jätte vackert med vit gesso stämplat med någon form av text-stämpel....prova ska ni få se!

På baksidan vill jag kunna skriva en hälsning till dom som ska få tagen, så jag stansade ut en liten "ruta" med min spellbinder-dies ur ett My Minds Eye papper och satte svarta detaljer som dekoration, spröten till fjärilen är av ståltråd som jag snurrade runt ett grillspett.

Dax att sätta igång med nästa julprojekt för min del!!

Tack för du kikade in

Kramar från........

1 kommentar:

Tack så mycket för din kommentar.