måndag 8 september 2014

En altrad yoghurt-spann

Hej

Jag behöver en liten papperskorg, som inte ser ut som en vanlig papperskorg. Jag har därför altrat en yoghurtspann, så att den ska passa  rummet där den ska vara.


Började med att slipa hela burken och locket med sandpapper och sedan på med två lager gesso, så att ingen text skulle lysa igenom. Sedan har jag limmat dit rispapper från Stamperia med decupagelack

I över och underkant av burken så har jag målat med akrylfärg och på vissa ställen även med reliefpasta.


"Knoppen är egentligen änden på en gardinstång och kommer från IKEA. Även den har fått lite färg och reliefpasta.


De guldiga flingorna heter Guld Flakes Light Pasta och läggs dit med pensel. Mycket smidigt och lätt jobbat!


Den som läste förra veckans inlägg såg att jag demade ett sätt att göra rosor. På locket finns det två hemmagjorda blommor.

Kramar MarieG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.