onsdag 28 maj 2014

Kondoleanskort

Hej.
 
Idag blir det ett kort som jag tycker är bland det svåraste att göra, kondoleanskort. Att hitta balansen mellan det lågmälda och nedstämda samtidigt som det inte får bli för platt och dystert är en utmaning för mig.
 
Så här blev kortet.
 

 
Jag valde ljusa toner i grönt, beigt och vitt. Det mönstrade pappret har små söta vita blommor på sig som jag tyckte passade bra för ändamålet. Baksidan av det mönstrade pappret är grönt och det är det som jag använt som grön cardstock. Alla kanter är chalkade i mörkbrunt.
 
 
Stämpeln med fåglarna har jag köpte jag på en pysselmässa i Moskva (tack A-K för du tog med mig till den) men jag vet inte vem som gjort den. Stämpeln har jag färglagt med Distress-pennorna i ljusbruna toner. Bakgrunden fick gå i grönt.
 
 
 
Till insidan av koret har jag använt samma mönstrade papper som på insidan. Hälsningen som ska stå i kortet kommer jag skriva på samma papper som fåglarna är stämplade på. Kameran vränger till färgen åt det blå hållet.
 
 
 
Jag är nöjd med kortet och hoppas att mottagaren kan få lite tröst i sin sorg.
 
 
Ha en bra dag och ta hand om er, kram Åsa


1 kommentar:

  1. Fåglarna är så söta. Visst var mässan kul! Vi fick lite (ha,ha) fina souvenirer med oss hem därifrån, eller hur?

    SvaraRadera

Tack så mycket för din kommentar.