fredag 2 maj 2014

Ett stövelkort

Hej

Förra helgen var jag på scrapträff i tre dygn :-), så då var Nina snäll och bytte bloggdag med mig. Det betyder att ni får stå ut med att jag har nästa blogginlägg också ;-)

En av utmaningarna var att göra ett stövel-kort i western-tema efter en bifogad mall. Misstänker starkt att det är Milo Lilja som gjort den fina mallen, eftersom hon var med och ordade träffen.


Pappret är ett gammalt från Graphic 45, som nu kom till användning. Men det finns andra lämpliga papper i shoppen.
Metallförstärkningarna vid häl och tå är gjorda i falsk metall; metall-tape, verktyg länk 1 och länk 2, samt svart akrylfärg. Kugghjul finns bland metalldekorationerna. Det fina bandet fick jag av min bordsgranne och senare fick hon en textilblomma av mig.
"Läderöglan" i ovankanten av av stöveln är gjord av samma papper som basen i stöveln och fäst med en brads. 


Insidan av stöveln är också dekorerad, dels för att kortet ska se mer arbetat ut och dels för att det är lättare att skriva på ljust papper. Grattis-stämpeln kommer från Inkido.

Ha en bra dag
Kram MArieG/scrappyzzelochmat

1 kommentar:

  1. You're so cool! I do not believe I've truly read anything like that before.
    So wonderful to discover somebody with some genuine thoughts
    on this issue. Really.. thanks for starting this up.
    This site is one thing that's needed on the web, someone with
    a bit of originality!

    Feel free to surf to my blog post: nutrition bars

    SvaraRadera

Tack så mycket för din kommentar.