måndag 5 maj 2014

Ett snabbt vintagekort

Hej igen!

Här kommer ett kort som gick snabbt att göra. Tänk vad lite tidpress kan göra för scrap-hastigheten. Här fanns det inte tid att plocka fram, ta bort, byta ut osv som jag brukar göra. Vintagebilden gjorde också att jag sparade in tid på färgläggning. 


Mönsterpappret i bakgrunden kommer från Inkido, men vem som gjort vintage-bilden vet jag inte. Det finns annars jättefina motiv från bland annat Reprint och Inkido i shoppen. 
Det brunprickiga pappret låg i  mappen för spill. Jag kämpar för att hålla den tunn, men det går så där.


Det skrynkliga bandet är limmat med dubbelhäftande tape för att jag var rädd att vanligt lim skulle blöta igenom och även släta ut skrynklorna.
  

För att det skulle gå extra fort så är alla blommor limmade med limpistol. Det kräver dock att pistolen startas en liten stund innan den ska användas.


Istället för att göra en vanlig rosett, så band jag ett snöre runt spetsen och formade spetsen som en rosett. Rosetten blev då mindre bylsig, än om jag gjort en rosett på vanligt vis.

Ha en bra dag
Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.