söndag 18 maj 2014

En kärleks-tag

Hej

Idag visar jag en tag med kärleks-tema. Basen är en tag från Prima. De sitter färdigskurna i ett block och är väldigt smidiga att använda. Mönsterpappret kommer från Reprint.


Det guldiga längs kanterna är från en relief-pasta som jag lagt dit med en glass-pinne.


För att få lite starkare färg på hjärtat så tog jag lite röd distressfärg från en dyna och Ink-blending tool och färgade försiktigt in hjärtat. Blom-diesen kommer från Magnolia. 


Ängeln är utstansad i vit card-stock. Först så har jag lagt på vit crackle paint och sedan spayat med gul mist. Kanterna är chalkade med brunt.


Blommorna är stansade med en stans från EK success. Sedan är det mistade med lite olika färger. Medans de fortfarande är blöta så formar jag dem över en penna. Blommorna får då en fin böj bakåt och massa veck. 


Om man lyfter på det övre pappret, så finns det massa plats att skriva.

Ha en bra dag 
Kram MarieG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.