söndag 6 januari 2013

Vinter-LO med snöflingestickers med 3D-effekt

Jag visar en LO med vinter-tema idag. Tänk att vi i göteborgstrakten fick snö i år! Och faktiskt ganska länge! Men lagom till jul töade det bort... trodde vi! För natten till julafton snöade det! Så vi fick en vit jul, i år också! Mysigt!
Fotona på LO:n är i och för sej inte från i år, men det är vinter iallafall!



Jag har använt vit Bazzil som bakgrundspapper. Sedan har jag, tro det eller ej!, två sommarpapper ur serien Skärgårdsliv av Maja design. Tyvärr är dom papprerna slut i webbutiken, men om jag tror rätt så har många av er läsare några papper kvar hemma därifrån! Eftersom min son åker skridskor, det är första gången för honom, så är LO:n väldigt "isig" i sitt utformande. Jag har letat i mina gömmor efter "isiga" saker och hittade en del som passade. Jag har också en kvist med blingstenar som bård.




I nedre höger hörn har jag satt en diabildsram, som fanns i gömmorna, där jag skrivit när bilderna är tagna. Jag har satt en charm-stjärna i en tunn "fisketråd", som hänger från kvisten. Stjärnan ska finnas i butiken i Gråbo, men hittar den inte i web-butiken.




I hörnet där uppe på höger sida finns ett wellpappshjärta i vitt, ett gem i form av hjärta som fanns i mina gömmor och små skridskorcharms (dom hittar jag inte heller i butiken idag...), som hänger i en "fisketråd".





I vänster nedre hörn sitter ett wellpapps-hjärta från samma paket som stjärnan. En segelstjärna och ett hjärta i plast från mina gömmor finns där också för att höja iskänslan. Om man tittar noga avnför hjärtat i wellpapp, så ser man en liten flik kika fram. Det är en flik som finns med på den här dien:

Sizzix Pull Tag Frame, Scallop 3-D, Pop-Up stansmall - 657136


Om man drar i fliken så kommer en tag ut med en text om hur det gick när sonen lärde sej att åka skridskor. Om du klickar på tag-länken kommer du till massor av olika tags som Scrap och Hobby har!





Hela LO:n är full av snöflingor i silverfärg. Det är stickers som har 3D-effekt. Effekten sitter i att en del "spjut" ut från flingan inte har klister på sej. Dom kan man vika uppåt lite för att inte få en så platt känsla. Vill man kan man även sätta flingor i varandra, då blir effekten större. Jag ville ju ha massor av flingor så jag satte bara några i varandra, den som är över charmstjärnan, tex. Jag gillar flingorna väldigt mycket, det ger en riktigt bitande "isig" känsla på min LO!


Med Vintriga Hälsningar från
Miaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.