torsdag 22 november 2012

MINIALBUM DEL 3





Det går i rasande fart nu fram till jul och jag är jätteglad att jag bestämde mig för att göra detta album så att vi efter jul och nyårshelgerna har en bra plats att stoppa in våra bilder:). Innan jag drar i gång med ett albumbygge så har jag ganska klart för mig hur det ska se ut och i vilken stil det ska gå, men sen händer det att det kommer nya bra idéer på vägen.... och då får dom vara med! Som till detta uppslag har jag valt att ha tags! Det finns ett helt papper från Reprint med bara vackra tags att klippa ut och använda:)
Den fina barock-ramen från Kort of Godt är dekorerad med halvpärlor och ska rymma en bild eller lite journaling. Jag har skurit ut en ficka i mönstret på pappret så att den ska sitta bra! Ingvild Bolmes scrapkniv är superbra att skära ut småsetaljer med då den är flexibel i eggen:)



Ni som är välbekant med Reprintpapper ser att det inte bara är julpappapper jag använt, men de röda stjärnpappret från en av deras tidigare serier passade jätte bra till mitt projekt:)
Jag har valt att stick in tags uppifrån i mitt album också för jag gillar att det inte är helt fyrkantigt utan att det sticker ut fina saker här och där! Detta kan ni se på den översta bilden.
Tagsen till detta uppslag kommer vara inbundna med de andra sidorna och kommer gå att flippa som vilken sida som helst. Därför har jag förstärkt dom med craftcardstock och kan ha journaling på baksidan.

Hoppas ni fått lite små tips och idéer:) på återseende nästa torsdag!

Ha en riktigt bra dag
Kram Lina

Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.