torsdag 29 november 2012

MINIALBUM DEL 4




Albumet artar sig för varje vecka och det är roligt att ha er med under framfarten:) Idag har jag gjort ett uppslag med stjärnor och sydda sömmar runt kanterna.


Det finns också en gömd liten ficka för en utklippt tag. Så här fixar man enkelt en sådan ficka....


Jag ögonmåttar vart jag vill att tagen ska sitta, ritar av en bit utanför tagens faktiska mått och sedan limmar jag eller använder dubbelhäftande tejp. Det går utmärkt med vilket som!


Just idag hade jag inget dubbelhäftande tejp så det blev till att ta till mitt favvo klister.


Så här ser det ut när tagen sitter där den ska. Här syns även den sydda sömmen jag pratade om tidigare.


För att skapa en flik att sticka in ett vackert foto i skar jag till en passande bit av ett av papprena, limmade fast det genom att bara limma längst den lilla nedredelen av pappersremsan och yttre kanten. På så vis blir det en bra ficka åt ett kort eller för att sticka in en journaling-lapp.


Här ser man hur det kommer bli när bilden, eller något annat sticks in:) En söt Martha Stewart stans fick spexa till kanten innan jag limmade fast min ficka.
Hoppas ni får en god dag och tack för att ni hängde med:)
Kramar Lina


Jag kan erkänna att jag längtar tills jag får börja sätta in bilderna och dekorera !!- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.