söndag 26 april 2015

En scrappad pärmetikett

Hej

På Vildas roliga träff för ett tag sedan fick man i uppgift att altra en sådan här fin pärm.  Tro att de är tänkta att ha stämpelförvaring i, men ja kommer sätta info och utmanings bladen från alla träffar som jag varit på i min. Tänker att det kan vara bra att ha om jag får ide-torka och för att komma ihåg alla roliga träffar som jag varit på..


Eftersom jag vill ha etiketten skyddade i plastfickan,så blev det till att scrappa platt. Dvs inga tjocka blommor, knappar, chip-board eller liknande. 

Stämpelmotivet är stämplat med embossing-dyna och vitt embossingpulver. Viktigt att använda ett finkornigt embossing-pulver så att linjerna blir fina. Tack till den snälla tjej som lånade ut ett bra pulver till mig. Det jag hade med mig på träffen är bra, men inte  till detta. 


Stämpeln kommer från Vilda stamps
Motivet är färglagt med distress-pennor och vattenpensel. Troligen har jag även tagit färg med hjälp av vattenpensel direkt från någon distress-dyna. Det brukar jag göra när jag vill ha lite svagare färg eller  saknar någon färg som pensel.

Ha en bra dag
Kram MarieG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.