måndag 6 april 2015

All you need is...

Hej

Idag visar jag en mixt-media-tavla som jag gjort till en kompis på hennes födelsedag. 
Som ni kanske gissar så älskar hon ost.


Basen är hård kartong, typ chipboard. Steg ett var att grunda med vit gesso. Primas glaspärlor och de flesta dekorationerna är fastsatta med Primas 3D matt gel. De större dekorationerna kan man även sätta fast med smältlim. Det torkar snabbare, men bygger mer på höjden.

o

Efter det torkat så målade jag de strukturgivande dekorationerna vita med gesso. Både för att få ett enhetligare intryck och för att få misterna att fästa bättre. 

I mitten av tavlan så målade jag med Viva decors Metallic White Gold som ger ett underbart pärlemo-skimmer.

Misterna är en blandning av köpta, hemmagjorda och utspädd Dylusions spray. Där det blev för starkt så sprayade jag på ed lite vatten och sög upp överflödet med papper. Egna mister blandar jag i mini-mist-flaskor. Det tar dessutom liten plats när jag åker på träff.


Till den  stämplade texten så har jag använt bokstavs-stämplar från Inkadinkado. För att vara så små så sitter de väldigt bra på stämpelklossen. Dynan är brun Staz-On.


Här syns skillnaden mellan pärlor som fått gesso på sig och pärlor som var omålade innan de blev mistade.


Love är maskad med en mask från Bobunny. Den var lite svårare än andra masker att få på plats än stela masker, men samtidigt så kröp ingen färg under masken och den satt stilla där jag satt den. Färgen som jag använt är Silver Course relief-pasta, som jag mörkat ner lite. Det är även samma färg runt kanten.

Som avslutning så limmade jag fast lite blomma och satte dit lite bling.

Ha det bra
Kramar MarieG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.