tisdag 6 januari 2015

Vinterkort med Orkidé


Här har jag gjort ett litet shaker card av en stämplad bild. Det finns många olika tutorials på detta, här är en. För att dölja de fula ytterkanterna på skakdelen limmade jag dit en bit grövre snöre runt om
Jag tog som snö frantage, som är smått nog att inte fastna men stort nog för att falla ner mot botten och inte bara klistra sig mot rutan.
Grangrenarna gned jag mot min embossingdyna och sen doppade jag dem i vitt embossingpulver med silver i. Pincett är bra att ha när man sen ska föna de små grenarna!
* Stämpel orkidé: Vilda stamps
* Gran och tallgrenar: pine branches- Cheery Lynn
* Stjärnor: Kort och Godt
* Kantsotning Blått: Salty ocean Distress Ink

Skapa på!
Kramar Mary

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.