fredag 16 januari 2015

Kit kort

Hej!

Fredag och det är dags för mig att blogga igen :)
Idag visar jag ett grattiskort jag gjort till min lillasyster som nyligen fyllt 8 år.
 

Det mesta på kortet kommer från ett och samma kit från Marianne Design.
I kitet finns både en clearstamp, mönstrade papper, band och ett paket med stora siffror- jättesmidigt! :)
Jag har mälat stämpelmotivet med distress markers.
Vitt cardstock har jag som kortstomme- men denna gång har jag valt att fylla hela framsidan med två olika mönstrade papper från kitet.
Jag har klätt siffran med washitejp ( glittertejp) och använt en bit av bandet som bård. För att rama in kortet ritade jag en ram med en penna.
Jag tyckte något saknades och spred lite UTEE-pulver på kortet och värmde det med embossingfön underifrån.

Material jag använt:
Kit från Marianne Design : stämpel, papper, siffra och band
Archival ink stämpeldyna
Akvarellpapper
UTEE
Distress Markers
Cardstock
Washitejp
Embossingfön
 
Ha en bra dag!,
Kram Sofie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.