måndag 20 oktober 2014

ATC-kort

Hej

Idag bloggar jag några ATC-kort.


ATC står för  Artist trading cards.
Måtten är 2,5 x 3,5 inch. som är 6,4 x 8,9 cm. Korten byter man sedan med andra. Ofta utgår man ifrån ett tema.


För att det ska bli lättare att förvara så bör man inte göra för tjocka kort. Jag har ändå satt mitten biten på 3D-kuddar för att få lite djup i kortet, men valt att ha platta dekorationer.


Fem av dem har fått nya ägare, men ett behåll jag själv. Vet inte om andra brukar göra så också, men jag tycker att det är kul att ett från mig själv kvar.


Hör gärna av dig om du har fått ett av korten. Korten lämnades till Milo som sedan delade ut korten till de som var med och bytte.


Allt papper, förutom kort-basen kommer från Graphic 45, Raining cats and dog. 


Väldigt fina papper, men det brukar ju Graphic 45 ha.


Alla korten är olika, men håller samma tema och stil.


Kul att motiven funkade så bra i storlek. Ibland kan det bli lite "pyttigt" med ATC-korten, tycker jag.


På baksidan har jag använd en ATC-stämpel från Vilda. 
Ett tips om man ska fota, så är metalic-penna inte att rekommendera. 

Ha en bra dag.
Kram MarieG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.