onsdag 29 oktober 2014

Årets första julkort

Hej.

Det börjar närma sig jul eller i alla fall att börja tänka på årets julkort.
Jag hittade ett så himla fin papper med nästan samma motiv som en stämpel jag har (tack A-K) så jag tänkte att jag skulle försöka få ihop dessa båda på ett kort.
Så här blev det.



Det mönstrade pappret kommer från Maja design och är mönstrat på båda sidorna. Jag tycker att pappret är så charmigt och användbart. Till kortbasen har jag använt svart/mörkgrå cardstock plus en fotomatta i en riktigt julröd nyans.


Motivet är färglagt med copics. Jag har använt stickers för att skriva God Jul.


Till insidan av kortet har jag använt baksidan av tomtepappret. Det är så skönt när fram och baksidan på de mönstrade pappren går ton i ton, då slipper man leta efter andra papper i samma nyans.

Hoppas ni fått lite inspiration och jul-känsla så här i höstrusket.

Kom ihåg att Kungälsvsmässan är nu till helgen :-)

Ha en skön dag,

kram Åsa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.