onsdag 16 juli 2014

Grattis-kort

Hej.

Nu var det ett par veckor sedan som jag bloggade något. Vi har varit på solsemester i Frankrike, som vanligt har det varit strålande sol även här hemma under tiden vi var borta.

Idag blir det ett grattiskort med en Magnoliastämpel i ljusa sommarfärger.


Både Tilda och bänken är färglagd med Copics. Egentligen är Tildan en julstämpel men om man färglägger den med andra färger tycker jag den funkar till vilken årstid som helst. Jag har klippt ut motivet och bänken var för och sedan tejpat fast dem på en doily. Kanterna på doilyn har jag chalkat i mörkbrunt och inuti har jag målat lite gräs och himmel med distresser.


Jag hade bara vita blommor så jag fick färga några för att få rätt färg. Jag tog och målade på blommornas kanter med distress-marker och sedan duttade jag på vatten och tada så hade jag blommor i rätt färg.


Hoppas ni fått lite inspiration i sommarvärmen, nu ska jag ut i trädgården och påta lite.

Ha de, kram Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.