måndag 14 juli 2014

Ett mini-album

Hej 

Idag visar jag ett minialbum med inspiration från Frank Garzia (inspiratör hos Prima). 
Jag har dock ändrat lite, så att det ska stämma med hur jag vill ha detta album.
Basen är stadig och bra chipboard. Säljs i 12x12tum. Varje kartongbit är skuren till 4x8 tum.


Kanterna är målade med vit gesso. Jag brukar använda gamla yoghurtlock att lägga färgen på. Suger inte och när de blir för kladdiga så tar jag fram ett nytt lock. 
För att applicera färgen så klipper jag av en bit från en vanlig skrubbsvamp.  Färgläggningen blir snabb och det är bara att slänga svampbiten när man är klar. Tyvärr kan det ibland bli färg på fingrarna, men det hör väl till när man scrappar?


Innan ihop-limning så chalkas kanterna och ett streck ritas 2 cm från kanten för att underlätta sammanfogningen.


Albumet sammanfogas med cardstock-bitar som är 2x4 tum och är bigade på mitten. Cardstocksbitarna limmas fram till det ritade strecket. 


Här är förstasidan. Inte så rolig ännu, men det kommer mer i ett senare inlägg.


Jag hoppas att kunna ta massor av fina badbilder som ska passa till albumet. De som jag tog här om dagen duger inte, för någon hade ändrat inställning på MIN kamera. Får man göra så?? Kameror är väl personliga, precis som underkläder, penslar och smink?


Mönsterpappret kommer från Graphic 45, by the sea. De som jag har använt är 8x8 tum. 


Nästa uppslag.


Sista sidan.
Jag återkommer lite längre fram med det färdiga albumet. Innan det är gjort så vill jag inte dekorera. Det finns flera fina dekorationer både i mönster-pappret och i chip-board i samma serie som mönsterpappret.

Ha det bra 
Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.