onsdag 11 juni 2014

Ett bra att ha kort

Hej.

Idag blir det ett "bra att ha kort". 
Jag har inte lagt dit någon text än eftersom jag vill spara kortet till oförutsedda händelser.  
Så här blev det idag.


Mycket färg och många lager. Det understa lagret papper (det gula) är fäst med 3D-kuddar för att ge kortet lite höjd. Nästa lager är cerise well, tredje lagret är vit cardstock, fjärde lagret är ett mönstrat papper som jag rivit av kanterna på.


Sol, fåglar och träd är ett kombinerat set med dies och stämpel från Sizzix. Vi har använt tidigare här i bloggen för ett tag sedan. Jag valde att färglägga motiven med copicshttp://www.scrapohobby.se/pennor/copic/ciao/853 och sedan stansa ut dem. 


Insidan ser ut så här. Samma dies, motiv och papper som på utsidan...


och samma på baksidan av kortet. På en del kort tycker jag det passar att snygga till även baksidan menades det på vissa kort inte behövs.

Det kommer att komma fler kort med detta set av dies och stämplar, var så säkra, för jag gillar dem skarpt :-)

Ha en härlig dag och njut av värmen,

kram Åsa 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.