måndag 9 juni 2014

Att altra en sked

Hej 

För ett tag sedan vara jag på en trevlig scrapträff. En uppgift var att altra en sked.


Så här blev mitt resultat. Lager på lager, slitet och nött. Det mesta är limmat med limpistol. Funkar väldigt bra till denna typen av scrappande och extra bra om man vill fästa tunga grejer och vill att det ska torka snabbt.


Som bas har jag använt ett lådlock från IKEA. Eftersom jag inte använde lock på mina lådor så har jag några lock liggandes. Insidan på locket är målat med en ljus skimrande akrylfärg.


För att få et extra slitet så har jag skrynklat pappret och sedan dragit en distressdyna försiktigt över pappret. Den fäster så på topparna och förstärker då den slitna ytan. Spetsen kommer från Inkido och här är direktlänken till körsbärsblomman.

 

Ännu fler blommor som sticker fram bakom flera lager papper papper. Kanten är chalkad med ditresser. På de övre pappren direkt från dynan och på det nedre pappret med Ink-blending tool.


För att göra denna blomma så har jag använt en stans från EK success. Den är mistad med några olika mister och innan blomman torkat, så är bladen skrynklade över en panna. Sedan när blomman torkat så fick den en halvpärla i mitten.

Ha en bra dag kram 
MarieG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.