onsdag 19 juni 2013

Ett syskrin av en kista

Hejsan!

Idag visar jag ett syskrin som jag gjort av en skattkista. Kistorna säljs i 2-pack, en lite mindre och en lite större. De har ett superbra låsning i locket.

Skattkista med spänne, 14x8x10 cm, 2 mixade - 26351
 
Jag har satt fötter på mitt syskrin för att jag tyckte det var finare. Man kan också tänka sig att klä in locket med en bit skumgummi för att få en nåldyna utanpå. Det hade jag tyckt var både dekorativt och praktiskt! Tyvärr hade jag inget skumgummi...
 
 

Jag har börjat med att grunda lådan med vit Gesso.


Runt kanten har jag embossat en en bård av knappar. Knappbården kommer från ett clearstampset från Techique Tuesday, som tyvärr inte är inne i butiken just nu. Den ser ut så här:

Borderline - Notions
 
 
Jag har stämplat knapparna med en "klisterdyna" Versamark ink pad.
 
VersaMark ink pad klisterdyna för embossing - VM-001

Sedan har jag strött på ett embossingpulver som heter Vintage 55 från Reprint. Det är lite beige och skimrande. Jag har använt min embossingfön till att embossa med.


Jag har haft på Distress Crackle Paint på några ställen för att få skrinet lite slitet. I detta fall har jag använt Picket Fence (vit). För att få sprickorna och dom upphöjda "spikhuvuderna" i kistan att synas mer har jag tagit Inka Gold i färgen Old Gold på fingret och dragit lite lätt över. Inka Gold är ett slags vax som är väldigt drygt att använda. Jag tycker det lättaste är att ta fingertoppen och färga in saker med, men alla sätt är rätt!

Vimpeln är handklippta trekanter av en blå Bazzil som heter 7-782 Typhoon Cardstock Mono Bazzill Basics. På där har jag satt små klistermärkesbokstäver.


Vimplarna har jag satt på guldfärgad virkgarn som jag trätt genom en stor, blå plastnål. Nålen har jag hittat i mina gömmor och jag tror att den kommer från något korsstygnskit som mina barn hade när dom var små.


Mannen och kvinnan är två olika saker. Mannen är en stämpel som jag haft i massor av år, glömt var den kommer från, men liknande har Vilda Stamps i stämpelkitet Manligt Kit.


v698 Manligt kit Vilda stamps stämplar - v698
 
Jag har stämplat min stämpel på wellpapp med en blå dyna från Tim Holtz Distress som heter Broken China. Sedan har jag klippt ut den.
 
Kvinnan är från Tim Holtz stansmall Sewing Room. Jag har stansat ut med min Vagabond, men det går lika bra med en Big Shot, i wellpapp. Under Kvinnan och mannen sitter en gammal pappförpackning till något garn.
 

Under kistan finns små knoppar, men hade gärna haft Foundation Feets istället:


 
FOUNDATIONS FEET  - VACKRA FÖTTER I METALL RANGER - TIM HOLTZ - - th92821
 
 

Vad kan du hitta på med kistorna? Det hade varit roligt att se!

MVH Miaa

 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.