onsdag 26 juni 2013

Ett 75-års kort

Hejsan!

Min mans moster fyllde 75 år för ett tag sen. Då fick jag beställning från mannens mamma, där kortet skulle vara från alla syskon och "hinta" om en godmiddagsnjudning. Först tänkte jag att jag skulle göra layouten som en meny, men insåg snart att det skulle inte bli så snyggt gjort av mej. Så jag bestämde mej för att ha små och lite dekorationer med anknytning till mat. Det fick bli små bestick och ett vinglas. I övrigt är kortet ganska enkelt och rent.


Jag har använt en vit cardstock från Bazzil som stomme. Jag har tagit en flera år gammal kollektion av papper, som jag inte minns namnet på. Däremot är det marint tema, vilket jag inte har känlsan av på kortet...


Vimplar och bestick har jag skurit ut från min siloutte. Scrap och Hobby säljer Cameo! Kanonbra! Man kan ställa in storlek på grejerna som ska skäras ut så man får exakt den storlek man vill ha, i halva mm-mått... Vimplarna har jag satt på en vit snodd och besticken är embossade med Hologram glitter pulver.


Blommorna är Gardenia i en vinröd färg som kallas bordeaux, vilket passar Gunnel. Skyltarna är remsor från nederkant av 30x30 papper, där det står vad pappret kommer ifrån mm. Stämplat med bokstäver från gömmorna. Det finns massor av bra och fina alfebets- och siffer- stämplar i shopen.


På insidan har jag gjort så här. Det känns mer arbetat och känns lite "lyxigare", tycker jag, när temat följer med in i kortet.


Dom vita blommorna från Reprint är jättebra att ha hemma. Man kan färga dom med all möjlig färg, man kan stämpla på dom... Bara fantasin sätter gränser! Den vinröda är från mina egna gömmor. Vinglaset är också skuren från Silloutten och sedan målad med en penna i "rödvins"-färg och svart penna.

Ha en bra dag!
MVH Miaa




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.