onsdag 5 juni 2013

Bröllopskort i form av en bok

Min kusin gifte sig i maj, och min mamma och hennes syskon bad mig fixa kortet.
Det blev ett bokkort.

Framsidan på boken gjorde jag mycket enkelt. Stämplade denna söta stämpel " Love is" från Marianne Design på vitt mullberrypapper.
Jag skrev brudparets namn, samt bröllopsdatum med en embossingpenna och embossade med embossingpulver.

Här är " boken" öppen. Jag har använt mig av rosa papper från Reprints A4- serie.
Ramen vek jag av ett enfärgat papper, och stansade ut en kant med Martha Stewart kantstans. Markerade kanterna med silvrigt glitterlim.
Stämpeln är färglagd med Spectrum Noir pennor.
Då brudparet är norska använde jag mig av en stämpel från Vildas stämpelkit
med norska texter, även denna text embossades med silver embossingpulver.
En Inkido tag med hälsning från brudgomens fastrar och farbröder stoppades i fickan med den fina texten från Vilda. En bit band i tagen och en bit band att knyta ihop boken med- så var kortet klart :)

Önskar er en härlig onsdag!

Mvh Nina

1 kommentar:

Tack så mycket för din kommentar.