torsdag 28 mars 2013

Kycklingkort

Förra veckan bloggade Carina ett påsk-kort som hon gjorde på Reprints återförsäljarträff tidigare i mars. Idag tänkte jag visa mitt kort. Korten är gjorda på Tarjas station.

Här har vi stämplat rund påskkyckling med versamark ( en genomskinlig dyna) på ett vitt papper,och embossat med clear embossingpulver. Därefter gick vi över med ett distresshandtag och färgade in pappret med grön distress. Den gröna färgen fastnar inte på det embossade, som blir kvar i vitt. Runt kanten har jag använt en del av en spetsstämpel som jag stämplat med samma gröna färg som jag färgat in pappret med. Det tidigare stämplade pappret har jag monterat på en bit svart cs, som jag monterat på en bit gul cs, och till slut på ett vitt cs som är kortbasen.

Största skillnaden på mitt och Carinas kort är nog att jag råkade få lite kladd på mitt korts baksida. Detta försökte jag rädda genom att stämpla lite på baksidan :)
Till slut stämplade jag en kyckling till, i grönt denna gång, och klippte ut den.
Knöt ett vackert organzaband med kant, och limmade dit en bit band med öglor.
Sedan monterade jag den utklippta kycklingen på 3D- kuddar.

Glad Påsk!

Mvh Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.