onsdag 18 mars 2015

Happy Birthday

Hej! 

Idag visar jag ett födelsedagskort jag gjort för att testa de nya diesen vi fått in i butiken - Couture Creations. 


Till detta kort har jag använt mig av en bakgrunds-dies och text- dies från Couture Creations. Dessa dies är jättefina men pilliga- så jag rekommenderar starkt att använda en metallplatta när du stansar ut. (framförallt på bakgrunds-diesen)
Texten stansades ut med dubbelhäftande tejp på baksidan. När jag satt fast Happy på kraftpappret valde jag att låta den ligga kvar i diesen och drog bort skyddspappret från den dubbelhäftande tejpen. Lade den ner på pappret där jag ville ha den och använde min Tool'n one att trycka ut texten - jättesmidigt! :)
Papper jag använt är cardstock och Graphic 45.

Material:

Dies:
* Couture Creations Happy Birthday & Touch of love
* Marianne Design- Banners

Papper:
Cardstock- Kraft & Juneberry
Mönstrat- Graphic 45  "Raining Cats and dogs"

Dubbelhäftande tejp & lim

Verktyg:
Skärmaskin
Grand Calibur
Metallplatta
Tool n one


Ha en härlig dag!
/ Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.