måndag 23 mars 2015

Ett altrat pappersägg

Hej

Här kommer ett altrat pappersägg. Först målades utsida med gesso. 


Sedan klistrade jag fast glaspärlor med 3D gel,båda från Prima.


Ägget sprayade sedan med några olika mister. För att få rinn, kan man skruva isär flaskorna och dutta på ägget så att det kommer mycket färg på samma ställe.


Alla dekorationer är limmade med limpistol.


För att ägget skulle skulle stå som jag ville så har jag limmat fast en metalldekoration under med massa smältlim.


De handgjorda blommorna är stansade med en die från Sizzix. Det finns även en söt hare med i setet, men den glömde jag av när jag limmade fast allt.


Romb-die från Marianne Design.
Stämpel från Vilda.

Ha det bra
Kramar Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.