måndag 1 december 2014

En jul-uggla

Hej

Här kommer ett julkort med en fem olika Vilda-stämplar. Ugglan och trädet kommer från halloween-kitet. Luvan och texten kommer faktiskt från samma stämpel. Motivet är färglagt med distresser och vattenpensel. Till bakgrunden så har jag använt ink blending tool.


Glittret, ser ut som små glasbitar, på trädstammen är från Prim och sitter fast med Clear gesso, även det från Prima. Glittret på granarna är vanlig stickles i  två gröna nyanser. 
Det vita på tomteluvan är vit embossing-pasta som jag lagt dit med en smal grillpinne i trä. Vet inte hur jag kunde scrappa innan jag började använda grillpinnar.


Testen sitter på en "ram" i falsk metall.

Ha det bra
Kram MarieG

2 kommentarer:

  1. Åh vilket fint julkort - jag gillar det massor!

    SvaraRadera
  2. Hej igen, jag undrar om ni har ugglan och trädet i webbshopen. Jag hittar dem inte.
    Hälsningar Britt-Marie

    SvaraRadera

Tack så mycket för din kommentar.