onsdag 26 mars 2014

Inbjudan till bröllop


Hej.
 
Idag blir det en inbjudan och bordplacering till ett bröllop. Färgtemat för bröllopet var lila, silver och vitt. inte den enklaste kombinationen men jag tycker ändå att det blev väldigt bra. Brudparet ville ha enkla, stilrena kort.
 
 
Kortet är 15x15 cm så bilden ljuger lite. Jag använde Inkidos fina hjärtan-stämpel som jag sedan embossade i silver. Till resten av kortet använde jag enfärgad cardstock i vitt, silver och lila.
 
Tyvärr har jag inget kort på insidan så jag får beskriva den istället. Texten till inbjudan printade jag ut på vitt vellum och satte fast det i överkant så det kunde "fladdra lite" när man öppnade inbjudan. Under vellumet hade jag det lila enfärgade pappret och under det det silvriga.
 
Bordsplaceringarna såg ut så här:

 
Jag har använt samma papper som till inbjudan.
 
Till festhäftet vek jag ett vitt A4 på längden och använde samma stämpel som till inbjudan, tyvärr har jag ingen bild på det heller.
 
Tackkorten jag gjorde är identiska med inbjudan.
 
Nu hoppas jag ni fått lite inspiration till att göra era egna eller andras inbjudningskort till bröllop.
 
Ha en bra dag, kram.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.