torsdag 8 mars 2012

Steg för steg mot en Shabby Chic-tag

Hej!!

Tänkte visa lite om hur jag gör och tänker under skapandets gång när det är Shabby Chic som tema på mitt pysselbord.
Det var ett önskemål från er läsare och hoppas att ni orkar hänga med hela vägen.




Jag är lite extra förtjust i just denna färgkombination, den passar dessutom så fint till detta tema. Ni kommer se att mina tags inte är helt identiska och det kommer an på att lite saker och ting har en tendens att ta slut!




Jag börjar med en helt vanlig tag som jag distressar alla kanterna på med Vintage Photo och Ingvilds Dark Rust.




Sen är det dax att plocka fram mistlådan och gå loss på tagen med Turqoise Blue Glimmer Mist för att skapa en ram.




Här syns min ram och nu pilar vi vidare i denna roliga skaparprocess!!




Klippte ut passande del ur vackra fina Et Cetera pappret från Bo Bunny och ruggade kanterna. Det går precis lika bra att använda ena skänkeln på en sax som en edgescraper om ni frågar mig.




Sen ska vi stansa ut lite kanter med Cherrish-stansen passande till det utklippta pappret.




Kanterna distressas såklart innan de monteras. Jag använde en Inkido-stjärna som mall och ritade av. Nu börjar alla delarna falla på plats.



En matta till text rutan för att få lite lager på lager. Det gillar ögat!




Inget går till spillo i mitt pysselrum. Fjärilar på en vacker Inkido-förpackning blir dekorationer. Lilla hörnet från Prima distressar jag för att jag vill få lite extra Shabby-stuk på det. Små små saker kan göra så mycket. Här är det inte less is more inte!!



Lite svårt att se på bilden kanske men resultatet är som det ska.




Efter att jag monterat blommorna krullar jag stjälkarna på Primakvistarna och fäster dom bakom blommorna.




Nu är tag nr 2 också klar!!! Lite skillnader men det syns att dom är syskon eller hur???
Det är fritt fram om ni är sugna att skapa fler familjemedlemmar! Jag utmanar er att skapa! Länka gärna med en kommentar så att jag kan komma och titta på era tags.

Det är ingen tävling alls utan bara en liten puff från mig till er att skapa Shabby Chic!!



Ha det så bra alla pysslare och skapa på!!!
Kramar Lina

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.