söndag 12 juni 2011

EN ASK MED WELLPAPP....

I månadens tävling utmanar Teolinda er att använda wellpapp och som lite inspiration har jag gjort en ask. Jag har använt vit wellpapp och målat lite med Distress crackle paint fired brick på hörnen och drog sidor och locket med Distress Stain fired brick.

Jag stansade ut Tim Holtz klocka (weathered clock) i grungepaper och embossade den med Distress embossing powder aged mahogany. När jag gjorde detta krympte klockan något och blev lite bubblig, vilket jag tyckte blev en snygg effekt. Sedan var det bara att pynta och här har jag använt blommor, metallfjärilar, film strip och en liten nyckelknippa.

Insidan av asken har jag fodrat med ett papper från Maja Design serie skärgårdsliv, stuga vid kusten.

Ha en riktigt skön söndag....................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.