onsdag 25 november 2015

Pepparkaksdags

Hej.


Idag blir det en tag med pepparkakor.

Som stomme har jag använt en färdig tag som jag klätt med vanligt enfärgad cardstock. Sedan har jag byggt på med flera lager papper i olika nyanser i brunt.

Det mönstrade pappret kommer från BoBunnys serie Sleight Ride och har en så härlig varm ton mellan det blåa och bruna.


Motivet är från hÄnglar och stänglar och de är färglagda med copics.
Jag har embossat texten i vitt och använt 3D effekt snö till fuskkristyr. Jag har använt lite olika dies till pepparkakorna och sedan dekorerat med vit gelpenna.

 För att få lite höjd i kortet och därmed mer effekt har jag satt 3D-kuddar mellan de olika lagren.


Hoppas ni fått lite julinspiration så här i regnrusket,
ha en skön onsdag.

Kram Åsa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.