måndag 18 maj 2015

En diskmedelspump med hemmagjord mask

Hej

Jag har testat flera olika pumpar för diskmedel, men antingen så rostar det eller så fastnar locken så att det inte går att fylla på.


Nu ska jag testa en egen variant. Är dock osäker på hur länge färgen håller, men det tiden utvisa. Tekniken funkar även på andra grejer, där man vill skriva något.


Eftersom jag inte har någon digital skärmaskin, så har jag stansat ut bokstäverna en och en ur plastfolie för digital skärmaskin. Sedan har jag placerat dem och i mellanrummen så har jag fyllt ut med småbitar plastfilmen. Jag har även satt tejp runt om så att det inte ska komma färg utanför bokstäverna. 


Jag la på färgen med palettkniv, men tror att det varit snyggare med pensel. Det blev några dragmärken efter "gruset"i reliefpastan.
För att få lite glam-känsla,även om det inte är glammigt att diska, så satte jag dit några bling-stjärnor.


Bokstavs-dien kommer från Nellie Snellen.

Ha det bra
Kramar MarieG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.