måndag 25 augusti 2014

Ett ljus

Hej

Oj, vad det känns som höst här i Göteborgsområdet nu. Kanske är det för att jag vant mig med att det är närmare 30 grader varmt och idag är det 16 grader och regn. 


Börjar höstförberedelserna med att dekorera ett ljus.


Gitarrstämpeln är från Vilda. Först är den stämplad på vitt silkespapper med vatttefast dyna och sedan är motivet färglagt med distress dynor och "duttar" . Har även gjort lite "high lights" med en vit gelpenna. Silkespappret har värmts fast med varmluftfön.


Grattis-texten kommer också från Vilda.


Jag är tydligen inte så hård som jag trodde. Tänkte vara lite "tuff" och sätta en döskalle-charm på tagen, men det hemskaste som jag var hundben. Det fick bli en fjäril i stället.


Bandet sitter fast med dekorationsnålar. Det finns så många fina, men tyvärr är jag dålig på att använda dem. Under bandet och under rosetten så sitter det även några häftklamrar och häftklamrar är jg bra på att använda.

Ha en bra dag.
Kram MarieG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.