onsdag 18 december 2013

Julkort 2013

Jag är aldrig ute i god tid med mina julkort- och jag gillar inte att massproducera flera likadana. Alltså blir det mesta en test- så även de kommande två.
Tills nu har jag alltså hunnit göra klart två julkort- och lämna dessa:)
Har 1000 ideer på kort, men att få ihop tiden att faktiskt göra dem- det är inte lika lätt ...
Tyvärr blev inte bilden på det vita kortet särskilt bra, vilket jag inte upptäckte förrän kortet blivit överlämnat, men vill ända visa upp det. För det är så lätt och snabbt att göra i sista minuten ( det går ju faktiskt fortfarande att skicka julkort- men om man vill att de skall hinna fram innan jul- så bör man välja vanliga frimärken)


På detta kortet har använt mig av totalt tre papper. En vit kortstomme, ett vitt papper som jag torrembossat och ett grått papper att stansa ut snöflingorna med. Jag har stämplat en God Jul text med samma dyna som jag färgat in det embossade pappret med, och glittrat ramen med glitterlim.
Snabbt och enkelt  :)

Nästa kort har jag lite svårare för färgerna. Rött och guld är inte mina favoritfärger. Men jag ville ju göra något i juligt rött också.

Här har jag haft en röd kortstomme (vilket var en enorm utmaning). Jag har tryckt versamark mot en stjärnstencil och dragit över med guld perfect pearls. Stansade ut Scandinavian House från Marianne Design ( och chalkade kanterna lite- vilket inte alls syns på bilde...) Konturklippte julfotot och satte dit en bit band med texten God Jul på. Två självhäftande stjärnor fick vara med i kanterna av bandet. Ritade en liten ram med vit penna.

God Jul!

Mvh Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.